1. Home
  2. Docs
  3. BrandSentry Ondersteuning
  4. Een Proces inrichten
  5. De vragenlijst maken

De vragenlijst maken

Het maken van een proces gaat met vragenlijsten. Ga hiervoor naar het met activiteitenbeheer en kies hier vragenlijsten. Klik op de + om een nieuwe vragenlijst aan te maken:

Vul een naam en een omschrijving van het proces in. De omschrijving zal ook in de app te zien zijn.

Sla de vragenlijst op met het envelopje.

Je kunt nu het proces gaan opbouwen door vragen toe te voegen. We hebben diverse soorten vragen ingebouwd:

  • Checkbox – afvinken als gedaan (geef hier ook op wat de resultaatwaarden moeten zijn bij wel en niet afgevinkt)
  • Stemknoppen – kies uit een aantal opties (knoppen)
  • Keuzelijst – idem, maar in dropdown
  • Numeriek – getal invoeren
  • Lange of korte tekst – tekst invoer gevraagd
  • Foto – maak een foto
  • Video – maak een video

Bij elke vraag kan je aangeven of de vraag optioneel is. Een niet-optionele vraag betekent dat de activiteit niet afgemeld kan worden voordat de vraag is beantwoord.

Daarnaast is het ook mogelijk om eigen vraagtypen toe (laten) voegen. Bijvoorbeeld voor de invoer van de temperatuur van een koelkast of vriezer. Deze hebben een bandbreedte en daar kan bij de invoer op gecontroleerd worden. Maar dat is voor een volgende stap.

Ga maar eens experimenteren met de vragen. In de volgende stap ga je de vragenlijst testen en daarna kan je alles eenvoudig weer aanpassen.

Nadat je vragen hebt gemaakt, kan je de volgorde van de vragen aanpassen.

Conditionele vragen

Als je je eerste succesvolle vragenlijst hebt gemaakt en getest, kijk dan ook eens naar conditionele vragen. Hiermee kan je de vragen voor de gebruikers relevanter maken. Bijvoorbeeld:

  • Stemknop: Stonden er mensen te wachten toen de winkel geopend werd ja / nee.
  • Daar zou je een conditionele vraag op kunnen laten volgen, waarin je vraagt om het aantal wachtenden.
Was this article helpful to you? Yes No

How can we help?